Sunday 5 May 2013

ගමන් බලපත්‍රය . . .



                                                           පින්තුරය http://en.wikipedia.org/wiki/Sri_Lankan_passport
මට කෙනෙකුගෙන් අහන්න ලැබුන කතාවක් අද කියන්න ඕන කියල හිතුව. මේ කතාව මට අහන්න ලැබුනේ 2009 වගේ.ලංකාවේ කෙනෙක් රට ඇවිත් සිදු උන සිදුවීම්. ඔය කාලේ මම රැකියාව කලේ නගරයෙන් ටිකක් ඈතට වෙන්න තිබුන සයිට් එකක.ගමනාගමනය අති දුෂ්කරයි.ඒ පළාතට බස් යන්නෙත් නෑ ඒ කාලේ.ටැක්සි විතරයි යන්නේ.උදේට යන්න එන්න ටැක්සි  වලට ලොකු ගානක් යන නිසා ඒ කිට්ටුවෙන් නතර වෙන්න තැනක් හොයමින් ඉන්නකොට මම දැක්කා සිංහලෙන් අතින් ලියපු දැන්වීමක්.කෝකටත් කියල දාල තිබුන නොම්බරේට කතා කලා.කාමරේ අව්ලක් නෑ,ඉඩ තියන පොඩි කාමරයක්.ඔක්කොම තුන් දෙනෙක් හිටිය.ඔය කාමරේ අයිති කාරය ලංකාවේ කෙනෙක් නම ප්‍රබාත් කියමු.විනෝදයට බර කිසිම ප්‍රශ්නයක් සීරියස් ගන්නේ නැති කොල්ලෙක්. මට මේ කාමරේට එන්න ඕන කරන ඔක්කොම හරි.මම එන්නම් කියල දවසකුත් කතා කරගෙන ආව.මම කෑම ගත්තේ ලංකාවේ ගෙදරකින්.ඔය මනුස්සයට මම කීව මම කාමරේ මාරු කරනවා අර අලුත් කාමරේ තියන තැන කියල මම එතනට යනවා ඒක නිසා කෑම ඊ ලග දවසේ ඉදන් එහාට ගැනත් දෙන්න කියල.ඒ මනුස්සය ඇහුව ප්‍රබාත් ගේ කාමරෙටද යන්නේ කියල.එක අහපු විදිය පොඩ්ඩක් අව්ල් නිසා මම එදාම හවස කෑම පෙට්ටි ආපහු ගෙනියන්න ආවම විස්තර ඇහුව. මිනිහ තමා මට මේ අතීත කතාව කිවේ.

ප්‍රබාත් ලංකාවේ කොලබට කිට්ටුව නගරෙක.අවරුදු 18 වෙනකොට මෙහෙ ඇවිත් රැකියාවකට ඇලුමිනියම් කර්මාන්තශාලාවක.කරන්න තිබිල තියන්නේ වාහන රේඩියේටර් උණු ඊයම් වල ගිල්ලන එක. කියන්න දෙයක් නෑනේ තේරෙනවනේ මේයාට ඒක වැඩි කල් කරන්න අමාරු වෙලා.දැන් අපහු ලංකාවට යන්නත් බෑ නේ. මාස කීපයක් එතන ඉදල එතනින් පැනල ඇවිත්.මෙහෙ රැකියාවකින් අයින් වෙන්නේ නැතුව රැකියාවට යන්නේ නැතුව ඉන්නවා කියන්නේ නීති විරෝදීව රට තුල ඉන්නවා කියන එක.දැන් මෙයා එතනින් ඇවිත් යන්න තැනක් නැතිව දන්නා කෙනෙක් නැතිව එහෙ මෙහෙ වෙවී ඉන්නකොට ලංකාවේ එක්කෙනෙක් ගෙදරක වැඩ කරන්න එක්කගෙන ගිහින්. දැන් මේක කරගෙනඉන්න අතර ඒ අවට ගෙවල් වල ඉන්න ලංකාවේ උදවිය එක්ක කතා බහ කරලා අදුනගෙන.ඒ අතර මෙයට අදුන ගන්න ලැබිල තියනවා රුවන් කියල තවත් ලංකාවේ කෙනෙක්.රුවන් කියන්නෙත් මේ වගේම රට ඇවිත් ලොකු කට්ටක් කාල දැන් තමන්ගේ කියල වියාපාරයක් කරගෙන ඉන්නව. ප්‍රශ්නේ තියන්නේ කරන ව්‍යාපාරේ තමා.ප්‍රසිද්දියේ මතට තිත ඇත්තටම  තියල තියන රටක මද්‍යසාර වෙළදාම හොද වියාපාරයක්. ඉතින් ප්‍රබාත් රුවන් එක්ක එකතු වෙලා වියාපාරය කරගෙන යනවා.පහුකලීනවා ප්‍රබාත් ප්‍රදේශයේ ප්‍රසිද්ද මධ්‍යසාර ව්‍යාපාරියෙක් බවට පත් වෙනවා.

ඒ අතර ප්‍රබාත් තවත් වැඩක් කරගෙන යනවා මේ රටට මිනිසුන් ගෙන ඒම.ඔහොම දවසක සංචාරක විසා වකට ආපු කෙනෙක් ආපහු යන්නේ නැතිව ඉදලා.එහෙම උනාම විසා එක දුන්න කෙනාට බරපතල ගැටළු වලට මුණ දෙන්න වෙනවා.එක නිසා ප්‍රබාත් ඒ නොගිය කෙනාගේ ගමන් බලපත්‍රයට වෙන කෙනෙක් ලංකාවට යවනවා, පළමු වතාවට.ඒ වැඩේ හරි ගිය නිසා මේ වගේ තවත් අයව මුදලට ලංකාවට යැවීම අලුත්ම රැකියාව කරගෙන ගියත් දවසක් එහෙම යවපු කෙනෙක් මෙයාගේ විස්තර ඔක්කොම පොලිසියට දැනුම් දීම නිසා හැම දේම ඇත ඇරලා ලග තියන රටකට මෙයත් තව කෙනෙකුගේ ගමන් බලපත්‍රයකින් ඇතුල් වෙනවා. යන්නේ දවස් කීපයකට මෙයාගේ අලුත් ගමන් බලපත්‍රරයට වලංගු විසා එකක් එවන්න කෙනෙකුට බාර දීල. විසා  එක ඇවිත් නෑ.දැන් මෙයා අතේ තියන් සල්ලි ටික ඉවර වෙලා.මෙහෙම එන අයගෙන් හෝටලය ගමන් බලපත්‍රය තියා ගන්නවා ඒක දෙන්නේ විසා එක ආවාම විතරයි. මෙතන තව දුරටත් හිටියොත් ගමන් බලපත්‍රයේ වංචාව අහු වෙන  නිසා කොහොම හරි දේශ සීමාව පේන ගානට අවිත්.දේශ සිමාව තියන්නේ අඩි 10 - 12 ක් වගේ උස යකඩ වැටක්.එක උඩින් පැනල එනකොට ආපු පිටි ගෙනියන ලොරියක නැගල නගරයට ඇවිත්.

ඉතින් ඔය කතාව කියල මට ඒ කාමරේට යන්න එපා කියල උපදෙසකුත් දීල ඒ මනුස්සය යන්න ගියා.හැබැයි කතාව මට හොදට මතක තිබ්බ. මගේ යාලුවෙක් රට එන්න ගමන් බලපත්‍රය ඒජන්සියකට දීල හම්බ උනේ නෑ කියල පොලිසි ගියා මීට ටික කාලෙකට කලින්.

මේකෙන් ගන්න තියන්නේ කවදාවත් ගමන් බලපත්‍රයක් වීදේශ රැකියා ඒජන්සි වලට දෙන්න එපා.දීල මාස ගණන් තියා ගන්න දෙන්නත් එපා.ගොඩක් එහෙම වෙන්නේ දුර පළාත් වල අය කොලබ ඇවිත් දීල යනවා .ආපහු එනකොට එතන ඒජන්සි  එකක් නෑ. ඒ වෙනකොට ඔබගේ ගමන් බලපත්‍රයට වෙන කෙනෙක් ගිහින් තියෙන්න ඉඩ තියන නිසා . . .ඒ වගේම මෙහෙ ඉන්න කෙනෙක් බැංකු වලට පොල්ලක් තියල ඔබේ ගමන් බලපත්‍රයෙන් ගිහින් තිබ්බොත් ... නිකමට මෙහෙ ට්‍රාන්සිට් එකකට ආවත් හිරේ යන්න වෙනවා නොකළ වරදකට. . එක නිසා අනන්‍යතාව රැක ගැනීම ඉතා වැදගත්. . .

4 comments:

  1. කතාව පැහැදිලියි ඒත් තේරුම්ගන්න වෙලා ගියා. ටිකක් විස්තර කරලා ලියන්න පුලුවන්නං ගොඩ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මේක ටිකක් පරිස්සමින් ලිව්වේ.එක වෙන්න ඇති මචන්.මම ඊ ළඟ ඒවා මෙහෙම අව්ල් කරන්නේ නැතිව ලියන්නම් මචන් ...

      Delete
  2. ලංකාවේ මිනිස්සු කොහේ ගියත් මිනිස්සුන්ව අන්දන්න දක්ෂයි

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් හසිත හොද හොද සෙල්ලම් දාපු උන් ඉන්නවා. අහිංසක මිනිස්සු අමාරුවේ දාල සල්ලි හම්බ කල.

      Delete

කියවූ අයගේ අදහස් වටිනා බව සලකන්න . . .